The Chamber of Entrepreneurs of Almaty, the Department of Education of Almaty and the University "Turan" have signed a trilateral cooperation agreement with the goal of developing business education programs for city schoolchildren. The educational program involves three stages: Kinder MBA for students of grades 1-4, Junior MBA - for grades 5-8, Teen MBA - for grades 9-11. These business administration programs are aimed at developing students' business skills, entrepreneurial skills and leadership potential, developing creativity, creative thinking, economic and financial literacy.
Each course consists of 4-5 modules / 8-10 lessons lasting two months. During this time, primary school students will be taught economics in fairy tales, financial literacy, the basics of marketing and business design. Children will learn how to handle money with care, how to create a new product, how to create advertising and generate original ideas. Middle school students will be able to learn how to assess business risks, plan and budget, learn about the concept of taxes and government spending, assess their strengths and weaknesses, and develop design thinking.
High school students will be trained in decision making in a team (management fundamentals), a systematic vision of strategic financial management problems, analysis of competitors' potential and proper allocation of resources, implementation of digitalization and innovative business modernization, and make up their first start-up project. All classes will be held in the form of games, quests, team assignments, group discussions and meetings with successful entrepreneurs.
Maestría MBA Programa Mini-MBA ¿Curso corto o nuevo formato de programa de MBA? A primera vista, el mini-MBA es una versión abreviada del programa tradicional Master of Business Administration. Pero hay otra opinión: es un formato independiente que combina las ventajas de la educación y capacitación empresarial clásica. Si es así, ¿cuál es su originalidad? No hay estándares mini-MBA El primer programa mini-MBA se anunció a comienzos de 2004, luego de lo cual se inició un acalorado debate sobre la educación empresarial acelerada utilizando una marca sólida.
A pesar de las evaluaciones escépticas, pronto apareció el "curso corto del MBA" en diferentes formas en varias escuelas.
El Center for Corporate Strategies promueve el programa "The Strategic and Tactical Leadership": tres sesiones en cinco meses. En la Escuela de Administración de Rusia hay un "Maestro de negocios": seis sesiones se imparten durante seis meses.
La Academia Internacional de Negocios ha desarrollado programas modulares, cada uno de los cuales incluye 4 cursos de 2 meses cada uno. En la Universidad Abierta de Negocios y Tecnología, se brinda educación a distancia (de 8 a 24 meses). La Escuela de Negocios Internacionales de la Cámara de Comercio e Industria de Moscú nombró su curso de práctica de MBA: se trata de 7 sesiones mensuales durante 4 días y pasantías en el extranjero.
No hay comentarios:
Publicar un comentario